blockquote:hover { background:url(http://mycutegraphics.com/backgrounds/flower/flowerbg119.gif)repeat left bottom ; border: 2px dashed #000000; }
thanks sudi singgah blog ni. jom exchange link. kau jenguk aku, nanti aku jenguk kau balik. =)

Jom Exchange Link

Nov 27, 2010

Masa Kecik-kecik



hello hello korang. tengah bosan-bosan camni, aku terasa nak update blog. tetiba aku teringat cerita masa kecik-kecik dulu. kalau ingat zaman muda muda, (skarang pon still muda lagi.hehek) aku mesti rase nak gelak.




ingat tak masa kat skola rendah dulu, kita mesti ada pemadam yang ada gambar power2 kan? korang ingat tak untuk apa? haha. kita ada pemadam banyak-banyak bukan sebab guna untuk memadam kan? tapi kita guna untuk main LAWAN pemadam. ngahaha!! nak lawan pemadam, gambar kat pemadam mesti kena power! baru boleh menang kan?! famous kot game lawan pemadam ni. tapi budak-budak skarang xmain dah game lawan pemadam ni kan? then, ada jual lagi ke pemadam jenis cmni? budak-budak skang pakai Stabilo je kot skang. bleh dapat banyak A's dalam exam. kehkeh. *jangan percaya lah!


pastu korang ingat tak pembaris sume tak nak kalah. tambah-tambah budak perempuan. diorang punye pembaris mesti ade beralun-alun kat tepi, pastu ade air yang ade ikan dalam pembaris. kalau dulu, itu lah yang cukup dibanggakan. seronok sampai tak belajar sbb main pembaris yang ade air kat dalam tu. haha. aku pon penah ada pembaris tu. penah aku terpikir nak bukak pembaris air aku. sebab aku cari kalau-kalau ada lubang. macam mana diorang masukkan air dalam pembaris eh? hehe


lagi kan kan kan!!! ngahaha. excited gila nak cite kat korang en! dulu aku suka sangat dengan pensel warna jenama Luna. tiap kali bukak sekolah tahun baru, mesti kena beli Luna kan?korang mesti same kes macam aku! dah la nak yang panjang. yang ade 12 batang pensel warna tu. yang kecik-kecik tak nak. demand betul budak-budak dulu. haha. aku ingat lagi, dalam banyak-banyak barang yang aku ada, kaler Luna la yang paling aku kedekut sket nak bagi kawan-kawan pinjam. sebab diorang kaler sampai tumpul. aku sayang gila kot ngn kaler Luna aku! beli mahal ni! HAHA. tengok gambar sket.


ala, kalau dulu dapat jugak la pensel warna Luna yang panjang ni setelah penat lelah aku merengek-rengek. tapi budak-budak skarang, tak payah yang 12 batang ni, siap yang 24 batang boleh bukak dua belah cam buku tu pon senang-senang je dapat.

pastu kan korang, kalau kecik-kecik dulu, mesti aku mintak beg tarik kat mak aku. aku rase stat darjah 3 aku dah pakai beg tarik. buku banyak kot. HAHA. beg tarik pon tak nak kalah. nak jenama Swan! hehe. bila pegi skola tak payah dah nak gendong-gendong beg tu. *padahal aku pegi skola naik kereta. dari kereta ke kelas je tarik. haha. yela, mak aku kan cikgu skola. sekali la sekolah ngn aku. tapi pemalas.nak jugak beg tarik.

haha. seronok ingat zaman masa kecik-kecik. *sengih- sengih habiskan ayat.






4 comments:

wen ahmaD said...

lawak seyh!!

AwiEn said...

HAHA. tapi tu la hakikatnya kan?
mesti ko pon same jugak main lawan pemadam. bhahaha!!

wen ahmaD said...

tw xpe..haha..

AwiEn said...

HAHA. jom lawan pemadam!!

 

Blog Template by Hajar Nur Azureen