blockquote:hover { background:url(http://mycutegraphics.com/backgrounds/flower/flowerbg119.gif)repeat left bottom ; border: 2px dashed #000000; }
thanks sudi singgah blog ni. jom exchange link. kau jenguk aku, nanti aku jenguk kau balik. =)

Jom Exchange Link

Dec 16, 2010

Soalan Nombor Dua Belas




Day 12 : How you found out about blog and why you made one



hai hai readers. hari ni aku nak jawab soalan nombor 12 pulak. wah! ada lagi 18 soalan berbaki. banyak lagi soalan yang aku kene jawab. tapi takpe. sebab aku rasa seronok bila update blog hari-hari. maybe dah jadi blogaholic kot? hahaha.

How you found out about blog
aku start buat blog ni dua tahun lepas. aku memang tak terfikir pon nak buat blog. time tu aku baru lepas keluar dari hospital. baru lepas buat operation. kakak aku yang decide buat blog ni. hey hey, cerita ape je aku nak share kat blog huh?

kakak : awin, awin buat la blog. cerita pasal awin operation and blablabla.
aku : ala,tak reti la. nak cerita ape je?
kakak : buat jela. (then kakak aku sign up kan untuk aku) awin cerita la ape-ape. nanti opi baca.
aku : blur =.=

so, aku tahu about blog dari kakak aku la. sign up and biar macam tu je nearly about one year. haha. kebetulan, aku selalu baca blog-blog kawan-kawan aku. so, aku pon try la cerita jugak kat blog aku. ouh serius aku tak reti ape-ape tentang blog. nak letak template pon terkial-kial. tapi lama-lama aku dah pandai camne nak manage blog ni. bukan senang nak jadi blogger. jalan cerita dan cara kita bercerita kena sedap. cara penulisan kita la yang menarik readers untuk baca cerita-cerita kita. aku tak yakin dengan cara penulisan aku. maybe macam budak-budak bercerita kot? tak best nak baca. korang susah sangat ke nak bagi komen camne cara aku bercerita? haih. asyik jadi silent readers je korang ni.


Why you made one
sebab kakak aku yang suruh. hehe. lagipon, dah lama aku tinggalkan karangan sekolah. kat sini la pulak aku berkarang. haha. blogging pon boleh connecting people tau. bukan facebook je boleh connecting people. kalau dari kecik sampai besar korang berblogging, boleh la aku tau cite korang bila dah beranak pinak. hikhik. selain tu, korang boleh ajar anak cucu korang berblogging pulak. "cu, meh sini nenek ajar macam mane nak buat blog. dulu, blog nenek ramai orang follow".

tapi, blogging memang seronok. kalau korang tak caye, boleh tanya pada blogger-blogger baru.
sebab aku tak tau apa yang seronoknye. ngahahah!



2 comments:

Megat Azfar said...

sila update banyak2 oke. keep it up.

AwiEn said...

ouh ouh. thanks senior! ;))

 

Blog Template by Hajar Nur Azureen